okt
18

Sziasztok,

Klarka vagyok, 25 éves. Kiskoromban is volt már gond a fogaim állásával, így már 8-10 éves koromban is jártam fogszabályozásra. Akkor még éjszakai készüléket kaptam, először csak felülre, majd alulra is.

Bevallom, nem szerettem, mert mindig feltörte a szájpadlásom. Később már abszolut nem használtam, és egyéb okokból abba is hagytam a fogszabályozást jó hosszú időre.

A fogaim amúgy egészségesek - lekopogom :)  - de "csálék" :S A gimibne is, de főleg főiskola alatt már gondolkoztam, hogy újra vissza kéne menni fogszabályozásra, és az éves fogorvosi viszgálatokon is mondták, hogy jó lenne, ha hordanék fogszabályozót.

Végül most döntöttem el, hogy elég, és kell az a fogszabályozó. A döntés nem véletlenül most született csak meg, hiszen sajnos nem két forint -főleg 18 év fölött - egy ilyen készülék és kezelés. Másrészt pedig egyre jobban idegesített a sok rosszul sikerült fénykép, ahol látszanak a csúnya fogiam, ezzel elcsúnyítva az egész képet. (Tudom, lehet hiú vagyok, de ki nem az egy kicsit? :))

Gyors informácoógyűjtés- net, ismerősök, stb - után, egy kis árösszegzés következett.

Ha egy olcsóbb magánorvosnál csináltattam volna meg, akkor alsó-felső egy évre, mindennel együtt kb. 600 000 forintos kiadás lett volna.

Ha egy ismerőssel, de vidéken csináltattam volna meg - utazás, stb. - akkor 350 - 380 000 forintba került volna. (A ráfordított utazási időről nem is beszélve.)

Végül, független források alapján, és árfekvés alapján a Szentkirályi utcában lévő fogszabályozási rendelésre - Stomatológiai Központ: http://www.stomatologia.hu/ - mentem el.

A doktornő rögtön készítetett egy röntgent, elmondott pár dolgot, és informált,  hogy ragasztott késülékre lesz szükség és a fogszabályozás legalább 1,5-2 évig fog tartani, fogat húzni egyelőre nem kell. A készülékek ára egyenként 80 000 forint, plusz készülékenként 30 000 forint a ragasztás. Minden aktiválásért - vagyis, amikor meghúzzák a készüléket, kb. 6-7 hetente - 2-3000 forintot fog kérni per készülék. Így két évre számolva kb. 364 000 forintomba fog kerülni a fogszabályozás.

Azután egyzetettünk egy időpontot mintavételre. Ettől amúgy nem kell félni, nekem  rosszabb emlékeim voltak, hányingerről, stb. De azóta valószínűleg változott a technika (vagy én öregedtem :). Alulról-felülről mintát vettek, és elküldték a fogszabályozó készítőnek, hogy legyártsák a készüléket.

Általában 3-4 hetet kell várni, mire elkészül a készülék. Esetemben is így történt...

A bejegyzés trackback címe:

https://fogszabalyozofelnottkent.blog.hu/api/trackback/id/tr152381246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása