okt
18

És igen, végre eljött a várva-várt - mert tényleg várva-várt volt :)- nagy nap, és mehettem is a fogszabályozó felragasztásra.

Nem telt el fél óra és már fent is volt a készülék. Betesznek egy műanyag feszítőt, ami segíti a munkájukat (fájdalommentes, csak a neve szörnyű:)). Aztán készül néhány kép a még "csálé" fogakról, különböző nézetekből. Ezután megtisztítják a fogakat, megszárítják, és jöhet a hátsó fogkara a tartó elem - nem tudom a szakmai nevét :S - ezt felerősítik - -kicsit kellemetlen, de aztán már nem lehet érezni.

Aztán újra tisztítás, öblítés, szárítás, és jöhet a ragasztás. Semmit nem lehet érezni, abszolut nem fáj. Miután kész, belefűzik, vagyis szerintem,  csak mert látni nem láttam, belepattintják a heylére a cérnánál alig vastagabb fémszálat. Lecsípik a végét, hogy ne karcoljon, és ennyi. :)

Azt hittem nagyon fog majd fájni utána, de egyáltalán nem éreztem semmit. Most, pár óra elteltével kicsit talán érzem, hogy jobban  húz, mint előtte, de távolról sem nevezném fájdalomnak. :) (Még... :S)

Kaptam a fogszabályozóhoz megfelelő fogkefét, és kis szilikon csíkokat, ha törne a brekett (a kis valamik, amik a fogakon vannak). Aztán patika, mert jó, ha fogszabályozóval együtt Elmex fogkrémet használunk, mert sok benne a fluorid, ami védi és erősítit a fogakat. Ajánlották még az Elmex zselé/gél, ami szintén erre jó, heti egyszer kell használni, és patikában is kapható (eü pénztárra is.)

A ragasztás után három órán át nem szabad enni. Az idő lejárta után próbálkoztam a levessel, érdekes volt, végig attól féltem, hogy leesnek a brekettek, pedig csak lé volt az egész. De persze minden maradt a helyén.
Aztán gondoltam kipróbálom a rágást is puha husival... nem nagyon ment, elől nem is mertem harapni, hátul meg nem nagyon mertem rágni...fura, de állítólag meg lehet szokni.

Végül kipróbáltam a fogmosást, nem is vészes, csak tovább tart, és javasolt midnen étkezés után megejteni.

Ja igen. Az étkezés; akinek fogszabályozója van nem rágózhat, nem ehet nyúlós, ragacsos pl karamellás dolgokat, kemény magvakat, kemény gyümölcsöt/zöldséget is csak felaprózva, nem harapva. Ezek beleragadnak, vagy leszedik a breketteket, ami nem jó. :(

Huh, hát nagyjából ennyi lenne az első néhány óra élménybeszámolója. Legközelebb 7 hét múlva megyek vissza aktiválásra, és 3 hónap múlva teszik fel az alsó ragasztott fogszabályozómat.

Az érzés még mindig fura, olyan, mintha folyamatosan kilógna valami a számból, beszélni könnyen lehet vele, csak néha "sziszegek" kicsit. (Azért a mai napot biztos-ami biztos, még itthon töltöttem :)) Igen, kicsit boszinak érzem magam, de majd megszokom. Arra gondolok, hogy utána mennyivel szebbek lesznek a fogaim, olyanok, mint amiket, mindig is irigyeltem másoktól :)

És egy utolsó dolog. Itt megnézhetitek a fogszabályozóm bemutatóját (csak az enyém porcelán :): https://www.youtube.com/watch?v=rllrBkDpSuA
DAMON, állítólag a legújabb.. :S:)

Üdv Mindenkinek

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fogszabalyozofelnottkent.blog.hu/api/trackback/id/tr562381302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása